Twingly statistik

10 november 2013

Aktivitetsrapport även för de i Fas 3

ledning

Ett år går ganska fort. Nu är det snart dags att skriva 2014. Men innan dess så ska alla som finns i Fas 3 få en fin julklapp.
De ska nämligen också skriva aktivitetsrapporter nästa år.

Jag ska personligen närvara vid ett möte med AF när de tänker informera folk i Fas 3 om detta elände.
Första rapporten från alla i Fas 3 ska inlämnas i februari. Därför måste nu samtliga AF-kontor kalla in alla i Fas 3 och berätta hur detta ska gå till.

Vitsen med aktivitetsrapporter kan givetvis ifrågasättas. Jag undrar om det blir mer jobb på detta viset? Alltså jobb som de arbetslösa kan söka.
Det är ett satans elände att vi numera gör folk personligt ansvariga för allt som sker i deras liv. Den som blir sjuk kan rimligen inte rå för det, inte heller att de blir arbetslösa.

Men dessa båda grupper betalar ett enormt högt pris. Samhället ställer inte upp tillräckligt för dem. Ersättningsnivåerna är urusla. Följden blir att folk blir kriminella.
I min lilla by till håla läser jag varje vecka om rån. De kan ske mitt på ljusa dan. Platsen kan var stadens lilla torg. Äldre i skogsbygderna drabbas också av rån. Ingen fan går säker längre.

Kanske man rent av ska damma av frågan om medborgarlön(basinkomst) igen.
Jag är faktiskt inte helt främmande för att diskutera och ta upp den debatten.

Martin Mobergs betraktelser: Vad som komma skall efter #fas3

Inga kommentarer: