Twingly statistik

17 juni 2007

Tvettlappjeflen!

- Jefla, man fattar ju inget. Dumma svennar.
Säger en ivandrare till mig.
Och eftersom vi är bra kamrater, undrar man vad som står på.

- Fi, fan! Ni skrifer ju so ingen jefel kan fatta!
- Men, säger jag lite tafatt....
- Kepte nya boxor idag. Korta, fina som satan. Sen jag titta på lappet.

- Lappet? Kvittot? undrar jag.
- Naj, fan, sona man kolla innan man skura.
- Jaha, tvättrådslappen. Antal grader, strykning osv.

- De e ju de jag sejer. Lyssna non gong!
- Okej, okej. Vad du verkar arg då.

- Les her, ferklara mig sen.
Jag får shortsen under näsan med tvättlappen i handen.
Läser högt:
- Tvättas med liknande färger.
- Skall inte blötläggas.

- Ferklara nu!
- Nämen...hinner inte längre.
- Fan, kan ju inte tvetta utan vatten. Jefla dumma svennar.

Jag orkar inte förklara.
Men håller med om att tvättrådet verkligen kan uppfattas som ett problem.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ha-ha........
Kul.