Twingly statistik

31 januari 2007

In med Lasse igen


Lasse Anrell finns inte längre kvar som krönikör i Aftonbladets söndagsbilaga.
Jag sörjer tidningens val av att peta honom.

Lasse och jag gick till sängs varje söndagskväll. Det kändes underbart att få dela säng med honom.
Den nästsista sidan i bilagan var liksom klimax på hela bilagan.
Man byggde upp en slags förväntan för varje sida man tröskade igenom.

Snart kommer Lasse, tänke man och svarade på kluriga frågor i bit för bit....snart så....så kommer min längtan att stillas.

Och då finns han inte där längre.
Man blir bedrövad!
Hela söndagsnatten går åt helvete.

Sen ska man arbeta en hel vecka också. Då kan man liksom inte ha en sån start på måndagen längre.
Därför måste vi starta en folkrörelse som ser till att Lasse Anrell åter kommer finnas i bilagan varje söndag.

Okej, ett par veckors semester, men inte mer Lasse. Sen vill vi se dig där!

Anders Gerdin är chefredaktör på Aftonbladet.
Maila honom och ge dina synpunkter.
anders.gerdin@aftonbladet.se

PS: Kanske jag bryter mot nån copyrightlag som länkat in en bild på Lasse Anrell, i så fall ber jag om ursäkt. Men ett värre brott är att inte Lasse finns kvar i söndagsbilagan.

15 kommentarer:

Anonym sa...

Håller med!
Jag saknar också Anrell.

Antingen hatar man haonom eller bara älskar det han gör.
Jag tycker det är rolig fan.

Anonym sa...

Det var dåliga nyheter du kommer med Karlsson.
Varför har man inte hört talas om detta innan?

Anonym sa...

Att ni bara orkar bry er!

Anonym sa...

Tokstolle!
Den dag man inte bryr sig är det synd om alla.
Jag ser inget fel i att folk engagerar sig.
Och tydligen gör ju det också, dummer där!
Använd den energin till nåt vettigt, du anonyme där.
Förbaskade fegis!

Anonym sa...

Om det inte är din bild så bryter du mot copyright.
Eller om du inte har tillstånd för att publicera, vill säga.

Kanske bättre du tar reda på fakta innan du publicerar.

Anonym sa...

Apropå copyright.
Bry dig inte om det Karlsson.

Kör på bara.
Man kan knappast kalla detta för bildstöld ens.

När det gäller Anrell är jag benägen hålla med. Bra att läsa men var lite dryg i olika tv-progam, inte minst när han sågade folk.
Han gör sig nog bäst i textform :-)

Anonym sa...

Tänk att det finns så många som gillar Anrell.
Jag tillhör också en del i denna skaran.

zappa sa...

Det är skönt veta att man inte är ensammen i denna värld.
Men maila chefredaktören och starta kampen för att "rädda Lasse".
Många köper ju tidningen enbart för denne Lasse.
På söndagarna är det ju floskeltopp och en häftig krönika i sportbladet.
Tyvärr borta från söndagsbilagan.
Det måste de ansvariga ändra på.
Och det nu!

Anonym sa...

Är det verkligen något att engagera sig i?
Finns väl viktigare saker, typ klimatförändringar som borde oroa mera?

zappa sa...

Anonyma personer behöver man inte besvara, de är bara fega.

Men faktum är att det är viktigt att det finns utrymme för folk typ Lasse.
Den dagen man tystar personer, då är vi illa ute i vår demokrati.
Och jag kommer aldrig hålla käften!

Anonym sa...

det var ju ett satans ömkande och kacklande om anrell då.

han klarar sig nog fan. sluta med såna här saker.

Anonym sa...

Killar som gillar Lasse.
Ni låter som bögar hela bunten.
Läg ner denna skiten nu

zappa sa...

Personliga påhopp av anonyma är inte lämpligt.
Själv är jag ingen bög och det är nog inte de andra heller.
Å andra sidan om de så vore, vad har du med det att göra?

Anonym sa...

Jag tycker Anrell kan vara en riktigt retfull en.
Mne det kanske är gjort på ett medvetet sätt för att verkligen ruska om.
Jag tror mer på det, faktiskt.

Lite som Karlssons retningar :-)

Anonym sa...

Tydligen två läger som gäller:
Hata eller älska.

Men jag gillar också anrell.