Twingly statistik

13 maj 2006

Man är matt

Mattor är ett satans påfund.
Förr behövdes de säkert i flera av våra hem.
Men inte idag.

Så har jag tyckt länge.
Tills jag plötsligt insåg att de kan vara bra på att spara knän.

Framför min Tv och tillhörande boxar, video, stereo etc finns en läng röd matta.
Kanonbra att vila knäna mot när man ligger på golvet för att justera med sladdar, gör inställningar eller vad det nu kan vara.

Så har det sett ut ett halvår ungefär.
Igår åkte mattdjäveln ut. Jag hivade den med fullkraft rakt ut i gräsmattan från andra våningens balkong.
Jag hade förmodligen bara tur att ingen skulle ha den i skallen också.

Problemet var att man matta, som hade fungerat likt en slags bönematta, blivit såphal!
Ja, inte den luddiga ytan, utan den yta som ligger mot golvet.
Mitt parkettgolv är nytt och mattans undersida har skapat en slags beläggning som gjorde att den blev som en tvål.

Efter att ha tungt kraschlandat på vardagsrumsgolvet åkte den ut.
Nu återstår att se om hemförsäkring eller olycksfallsförsäkring eller nån annan sån där bra försäkring man har kommer att ge mig lite ersättning.

I fallet så slog jag ner TV:n, bildröret pajjade på en nästan ny TV.
Slog sönder två framtänder när käkarna störtade emot varandra. Dyrt, sa tandläkaren.
Bröt också för säkerhets skull en arm också.
Sjukskriven i tre veckor....

Försäkringsmässigt lär jag inte få en krona, trots man är försäkrad upp över skorstenen.
Men det kan jag ta.
Fast inte en sak....
...nämligen att jag var nykter!

1 kommentar:

Anonym sa...

ha- ha :-)

Detta var det värsta och roligaste jag läst på länge.