Twingly statistik

22 januari 2014

Regeringen gör mig sjuk!

ledning

kaffe

Vissa dagar måste jag bara tänka bort regeringen.
Bara jag tänker på hur många som far illa på regeringens förda politik gör att jag får högt blodtryck.

Orättvisa är något av det värsta jag vet. Hur vi idag har ett samhälle där klyftor ökar för varje dag mellan oss medborgare, är ingen bra utveckling. Egentligen vet nog även regeringen detta. Men de vill ha det så. Det är den stora skiljelinjen det…

För att “medicinera mig från regeringen”, for jag rätt ut i skogen idag. Jag blev sittande där i två timmar. Kokade mitt godaste kaffe på flera år, tycker jag. Drack och njöt i stora drag.

Där satt jag och tog in naturen och lite fåglar som var ute denna gråmulna och kalla dag. Själv blev jag som nyförlöst bara över att få vara ute i naturen.

Efter första koppen kaffe var jag än mer beslutsam.
- Jodå, sa jag till mig själv, Karlsson, du gjorde rätt som engagerade dig politiskt i sossarna.
- Men ibland tycker jag ju inte de är tillräckligt tuffa, i vissa frågor. Typ välfärden, resonerande jag vidare, kritiskt.

Jag kom fram till att S är ett stort parti och att det finns många som har åsikter. Att då några vill gå tuffare fram i en del frågor är bra. Man kan påverka ett parti inifrån, inte sitta på en djävla läktare och klaga.

Det är också en anledning till att vara med i partiet.

Inga kommentarer: