Twingly statistik

6 maj 2012

Ett liv utan ansiktsbok

Kan man klara sig utan facebook?

Det har varit min stora fråga sedan detta “bookandet” slog igenom. Svaret är att man redder sig alldeles utmärkt. Jag vet vad det innebär och att det är upp till var och en vad det ska bli. Allt detta vet jag.

Men som mycket annat jag gör så vill jag göra saker till 110 procent. Därför har jag avstått att gå med i detta världsomspännande nätverk. Många har ingen förståelse alls över att det finns folk som inte vill delta. De blir bokstavligen förbannade för att de inte kan ta kontakt med mig via denna vägen.

Kommunikation med mig finns på andra sätt: personligen, epost och telefon. För mig räcker det.

Ni som läser detta får se det som en programförklaring till varför jag inte gått med i facebook. Ännu, är väl bäst att tillägga….

Inga kommentarer: