Twingly statistik

10 september 2008

Tips på gps - tack!

Nån som har ett bra tips på en handhållen gps, med bra batteritid?
Ja, frågan är liksom akut.
Gick ordentligt vilse idag.

Det kändes ingen vidare alls.
Vet inte riktigt hur jag kunde hamna så fel. Men till slut var jag nog 1,5 mil bort från min bil.
Av svamp-plockning blev det inte så mycket....

Till sist gick jag mest och undrade var tusan jag höll hus.
Och jag som bara skulle gå en liten runda i skogen.
Jag kände inte igen mig någonstans.

Anledningen var givetvis att man börjat skövla skog som bara den och gjort massa nya vägar för att köra ut timmer.
Helförvirrad hamnade jag till sist ute på en landsväg.

Lyckades med nöd och näppe ringa en som kunde hämta mig.
Mobiltelefonen var givetvis på väg att dö också, batteriet slut.

Min packning var förstås minimal. Jag hade ingenting med mig, vare sig karta eller kompass.
Hade ju bara tänkt gå en liten runda...
Men med näsan i marken för att leta svamp vaknade jag till lite för sent i den stora skogen.

Så, nu ska det köpas gps.
Tips mottages!
Hör av dig till en förvirrad man.

Lika förvirrad som jag var idag är alliansregeringen.
De borde också ha en gps och känna av hur vindarna blåser i detta landet.
Skillnaden mellan mig och regeringen är att jag i alla fall vågar erkänna mina misstag.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Till regeringen räcker det inte med bara en gps.
Tycker de beter sig utom all sans och vett.
Såna borde vi ha inlåsta.

Anonym sa...

sonericsson lär ha en mobil med gps.
Kanske kan vara nåt?