Twingly statistik

19 juni 2008

Satans TV4!




Gud vad trött jag är på den skitkanalen.

Jag glädjs över att jag inte är ensam, som tycker att den reklamfinansierade kanalen går för långt.
Fotbolls-EM är ju som en parodi.
Man kan tro att hela Killing-gänget ligger bakom det.
Väntar bara på att Robert Gustafsson ska komma in från vänster..liksom...

Nä, TV4 är pinsamma.
Och sedan detta evinnerliga tjat som punktse hit och punkt dit.
Man ska chatta, man ska tävla man ska göra en djävla massa saker.
Sen mitt i allt detta ska man ha reklam.
Möjligen kan vi mellan varven bjudas på lite fotboll.

Strax tillbaka!

Ja, nu är jag tillbaka.
Och kolla jag skriver ett par rader här.
Innan vi går vidare:
Strax tillbaka!

Känns det igen?
Jodå, och Aftonbladets krönikörer som rescenserar TV-sport och Lasse Anrell har skrivit lysande saker i ämnet.
Idag är det åter en krönikör som ondgör sig över TV4 och hur de så fatalt kan misslyckas.

Dessbättre, vill jag upplysa svenska folket, så finns det en alldeles lysande kanal, nära dig.
P4!
P4 är banne mig det bästa vi har när det gäller sport. Reklamfri, bra analyser, rolig och underhållande.

Betala din radio- och tv-avgift.
Det är den garant vi har för att kunna hålla mänskligheten fri från TV4.
TV4 bryter, enligt vad jag förstår, mot uppgjorda regler kring reklamen i TV.
Därför borde regeringen ta en titt på TV4.

Men vänta, det var ju dumt sagt.
Sittande regering menar ju att allt som görs av stat och kommun kan göras bättre av de så kallade fria marknadskrafterna.
Tänk så fel de kan ha då!

Den radio och den TV som görs av licensmedel är helt unik i hela världen.
Programmen är de bästa i sitt slag.

TV4 är väl idag den mest nedlusade kanalen av dem alla med reklam.
Trots stora intäkter från reklamen kan inte TV4 producera nåt vettigt.
Och vettiga människor som kan prata längre än fem minuter behöver de ju inte heller.
Vi är strax tillbaka!

Grrrrrrrr.........*åskmoln,yxa*
Zapp...

Och här i Ettan blir det nu Mitt i Naturen med Martin Emtenäs.
Tack för det Ettan.

Och tack för radio.
Min gamla 50-talare till radio skrålar fint!

Under fotbolls-EM är jag sannerligen multimedial!

1 kommentar:

Anonym sa...

Håller med!