Twingly statistik

12 mars 2008

Virrigt värre!

I takt med att media ska bli allt mer uppdaterade uppstår förvirrningar.
Följande är upptaget från Sydöstran i hockeymatchen mellan Tyringe - Mörrum.


Det senaste ligger överst. Sikta in på 18.15 och scrolla uppåt.

====
TYRINGE Ska Mörrum ta sin andra raka seger ikväll i kvalserien mot division I?
Tyringe åkte på storstryk i Karlskrona sist. Ska de kunna störa?
Svaret får vi ikväll.
Häng med!


Aktuell ställning 2-7

VIK vann med 4-3 mot GIK!

Matchen slut! Hur rättvist som helst.

Mer om matchen i pappersupplagan.

13 sekunder kvar.

19 min: Mörrum utv, Tyringe skott i stolpen, ny utv för Mörrum. 5 mot 3 för hemmalaget i 28 sek.

529 i publiken. F Berglind pris som bäste spelare i Mörrum.

16 min: Tyringe fullt.

VIK-GIK 3-2 efter 12 minuter.

14.31: 2-7, Berglind.

14 min: Spel 5 mot 3 för Mörrum i 1.34.

13 min: Tyringe saknar tempo. För den här serien. Tyringe utvisning sedan Hellman fått en klubba i ryggen.

11 min: Mörrum utv.

HANS OTTINGER RAPPORTERAS VARA RYGGSKADAD OCH KAN MISSA FLER MATCHER FRAMÖVER.

8.16: Tyringe utv. Ganska avslaget nu på isen.

VIK-GIK 3-0 7 min in i tredje.

5 min: Mörrum utv. Svärd. Hemmalaget är inte nöjda med domaren Robin Karlsson. det gnälls en del.

3.55 min: 6-2 M Niemi. Peter Andersson i fint framspel.
Mörrum fortsätter att kontollera matchen. Det snurras friskt framför Tyringes mål.

2 min: Tyringe bästa chans på en timme. Men skotte tog över.

0.17: 2-5! Höök. Billigt mål som Karlsson skulle tagit. Ridå Tyringe!

Tredje perioden igång...

-----------------

VIK-GIK 1-0 efter andra.

Andra perioden slut: Mörrum la i en växel till och vände matchen. Tyringe börja kännas vid som de gjorde i söndags. Sista 10 minuterna var laget inte i Mörrums zon. Ser klart ut för gästerna. Skott: 3-21 !!!

19 min: 2-4 Viktor Sundberg! Bra skott.

18 min: Tyringe klarar underläget.

VIK-GIK 1-0 efter 17 min i andra.

16 min: Tyringe utv

14.55: 2-3 M Söderholm. Mörrum forcerade in ledningsmålet. Tyringen trötta nu.

Mörrum allt hetare i motståndarens zon. Målen låg i luften.

12.49: 2-2!! Marcus Niemi!

12.31: 2-1!! Fredrik Berglind. Rakt inne i slottet. Bra placerat.

12 min: Alterteg skott i överkanten på ribban.

VIK-GIK 1-0 9 min i andra...

11 min: Tyr fullt igen. Mörrum svaga i pp.

Karlsson omutlig. 37 sek kvar i 5 mot 4.

10 min: Ingen vågra skjuta i Mörrum. Halv minut kvar...två plockar av Karlsson i målet. Grym.

9 min: Tyringhe slår ifrån sig bra. Minut kvar...Mörrum i spel 5 mot 3 i 1.02. Läge!

8 min: Mörrum kommer spela 5 mot 4. Bra chanser nu.

7 min: Westerlund bra läge, men utanför. Bra tryck igen av Mörrum...

6 min: Tyringe håller spelet uppe. Bra skott av Jocke Svärd i Mörrum, men Karlsson räddar.

5 min: Mörrum försöker...men inget farligt...Tyr fullt igen.

4 min: Tyr klrar den första minuten bra i boxplay. 1.07 kvar.

2.46: Hellman omkull. Ny Tyr-utvisning.

2 min: Böljar. Tyringe kontrar. Jim släpper inte till något i hemmaburen. Stabil.

Farlig puck som studsade framför Heintz...
1 min: Andra igång...Tyringe fullt igen.

-------------------

Mörrum vann skotten med 13-6, borde haft in någon puck på slutet. Jim Karlsson spelar bra i hemmalaget.

Period slut: Mörrum tryckte på sista fem minuterna. Tyringe har varit effektiva.

VIK-GIK 1-0 Georgsson..16 min

18.20: Jätteläge av Alterteg, Men skottet tog på skridskon. Mörrum spelar pp sista två minuterna.

18 min: Tyringe slår ifrån sig. Nära att Karlsson gjorde bort sig i målet. men räddade upp situationen.

Jim Karlsson plockar det mesta i hemmaburen. Mörrum sätter upp tempo nu.

16 min: Tyringe håller emot. De är inte stabila i egen zon. Ska reduceringen komma snart?

15 min: 2-0!!! Slarv i eget försvar. Niklas Wintzell kunde raka in den i öppen bur.

14 min: Bra tryck av Mörrum, men inget het chans.

13 min: Heintz ute o blockera.

VIK-GIK 0-0 efter 10 minuter

12.22: Jim Karlsson spelar bra i hemmamålet. Tyr snart fullt igen.

12 min: Mörrum fullt igen. Trycker på i pp nu.

10.43: Tyr utvisning. Slarv i egen zon.

10 min: Mörrum spelar bra i box play. Tyringe skapar inget av värde.

9 min: Mörrum utv, hade sex spelare inne samtidigt.

Jonas Alterteg bra chans för kvittering!
8 min: Skott utanför av Tyringe. Inlednigen inte bra av gästerna.

7 min: Tyringe försvarar sig bra. Runt 500 ser matchen.

Inget ordnat pp av Mörrum. Ser lite nervöst ut.

5 min: Tyringe klrar den första minuten bra i pp...

4 min: Utv Tyringe.

3 min: Tyringe lite virriga i egen zon. Men mer på tårna framåt. Jätteläge framför Heitnz. Mål. 1-0! Simon Persson.

2 min: Lagen har varsin chans, men inga mål.


19.00 Matchen är igång!

18.41
Lagen lämnar isen. Som ni ser så saknas Hans Ottinger i Mörrum idag. Vad gör det för förstakedjan?

18.31
Mörrum
Mv: Mikael Heintz
1: Calle Höök, Fredrik Berglind, Robin Westerlund, Viktor Sundberg, Sebastian Hellman.
2: Stefan Pettersson, Johan Palm, Jonas Alterteg, Mattias Nordqvist, Jocke Svärd.
3: Joakim Eriksson, Tobias Carlsson, Mikael Söderholm, Peter Andersson, Marcus Niemi.

Viktor Green, Hugo Berglund, Hampus Klozz.

18.19
Mörrum tur att känna på isen i Tyrs Hov.

18.15
Tyringe glider in på isen för uppvärmning.
=======


Frågan är:
Vilka är VIK som vann med 4-3 över GIK?
Rätt svar skickas in till Niklas Wikegård och hans hockeyhörna.
blogg@wikegard.se

Inga kommentarer: