Twingly statistik

4 september 2007

Prästen går lös på inredning

Prästen sparkade på predikstol!
Sicken fin rubrik.
Och den är sann också.

Prällen var uppe i en berättelse och för att demonstrera att något gick sönder sparkade han i predikstolen.

Detta hände under ett barndop.
Skitkul!
Jag var ytterst nära att skrika rakt ut:
- En gång till!

Men man gör inte så.

Jag är inte med i svenska statskyrkan sedan bra länge.
Blir dock tvingad in i huset när plikter kallar.
Begravingar, dop etc.

Barndopets präst var nog lika religös som mig.
Det vill säga, inte ett dugg.
Han tar det som ett jobb.
Härligt!

Ute på kyrkbacken efter dopet går jag fram och säger:
- När jag är i kyrkan brukar jag bli serverad rödvin!
- Du, jag anar att du fick tillräckligt av det igår! sa prästen och flinade.

Sanningen var väl att vi båda två såg ganska svullna ut.
Och präster har väl aldrig spottat i glaset.

Botten upp, prälle!
Jag säger som björnen Balloo:
- Jag gillar din style, Mowgli!

Inga kommentarer: