Twingly statistik

8 november 2006

Inget nytt under solen

sd-snubben
Så har då äntligen sd-snubben i mitt kvarter fått sätta sin bak och ta plats i fullmäktige.
Media bevakade och tog givetvis bilder på detta.
Enligt rapporterna från en som kollade in skådespelet:
- Jag trodde först det var nån storstjärna som kom in genom dörren. Jag stod inne i salen och sedan såg jag fotografer och blixtrande sken. Sen var det bara sd som snubblade in...
Dagen efter publicerades nyheten. Men inga bilder på alla andra som var nya i fullmäktige!

I min kommun kom tre sd-snubbar in i fullmäktige. I fyra år har det faktiskt suttit en stillsam norrman också för sd.
Nu kommer det in två till.

Den ena av dem är så ljusskygg att han inte vill fotograferas. Han är tydligen rädd för att nåt ska kunna hända. Vad vet jag inte.
Det är besynnerligt och mycket fegt att inte våga stå för sina åsikter.
Desto räddare borde väl kanske alla de känna sig som påverkas av deras extrema politik!


Rubrikerna
Rubrikerna denna dag den 8/11-06 säger möjligen något om tillståndet i världen.
Aftonbladet:
"Därför skiljer Britney sig"
EXTRA - "Silja Line-ägarnas fylleslag"
"Klimathotet"
"Så lurar TV-bonden tittarna"

SVT-text kl. 17.05:
"Fler flickor storkonsumerar alkohol"
"Läsk ökar risken för bukspottcancer"
"Medvind för Demokraterna i valet i USA"
"Sverige fällt för Egyptenavvisning"

Inga kommentarer: