Twingly statistik

21 februari 2006

Tyckaren tycker till - igen

Onsdag, 7 September 2005

Ja, nu är jag här igen...*tjatiga människa*

Nja, säger man att Zlatan inte är klok så har man nog merparten av
människor med sig i Sverige.
Om man nu kan tolka dessa rader rätt...

Segermålet mot Ungern i VM-kvalet denna kväll 7/9-05, ja, vad säger man.
Själv är jag mållös, precis som Ungern blev.
Sicket djädra mål, alltså!

- Typiskt dessa människor från medelhavsområdet, säger min kompis.
- Ehh. Vaddå? Muttrar jag.
Sen komer förklaringen:
- Jo, alltså, han spelar ju inte typiskt svenskt, lite mer irrationell
osv. Då kan sånt hända.

Det är man ju inte ledsen för. Zlatan är svensk medborgare, punkt slut.
Och ännu inte en fuskare av Ludmilas kaliber. Ni vet den där från
öst....där säger jag blähh och jag sa det redan när hon ”blev svensk”.

Nä, jag tycker om Zlatan. Punkt slut.

Vidare till nästa ämne:
En hjärtkonferens tycker man borde testa alla ungdomar med EKG, för att
bli kvitt plötsligt död bland ungdomar som idrottar. Bland si och så
många har man hittat hjärtfel, betonas i Italien.
Säkert bra.

Tar vi in absolut alla ungdomar, vuxna, pensionärer etc för undersökning
kommer vi hitta massa fel också.
Jag vet inte var gränsen ska gå. Bara att ledarna måste uppdateras,
föräldrar och inte minst ungdomar själva.
Vad är nästa grej vi ska kolla?

Vidare igen:
Idrottsliga psykningar.
Träffade storvuxna Rune idag på torget i Ronneby. Han likt jag svettades
i septembervärmen.
Han berättade om sin operation, kris osv.
Nu tillbaka till likt ett andra liv.
Och inte minst hur han börjat spela boule på äldre dar som pensionär.

Jag har ju sett dem. Stå där och slänga klot på Lugnevi. Glada tillrop
och hej och hå.
De har kul! Förbaskat kul.
Detta berättade jag för Rune.
- Ja, jag tänkte väl att det mest var skräp det där med boule, i början.
Men sen insåg jag grejen med det och vi har riktigt kul tillsammans,
säger Rune.
- Och sen ska ska du veta, psykningar tillhör ju sporten också, säger
han och skrattar.

Det tänker jag på, psykningar tillhör sporten, när jag läser Aftonbladet
och deras artikel om att Sveriges landslag i fotboll ska just lämna in
protest mot psykningar från Ungern.

Inte underligt svenskar kallas för massa saker i andra länder när vi
inte ens kan ta lite verbala smockor.
Möjligen borde fotboll- och hockeylandslag ta en kamp på Lugnevi i boule
för att bättre lära sig ta psykningar?
Eller är det nåt man blir både bättre på att ge och ta med åren?

Ja, ja...kontakta Rune så ska ni få en match i idrottens psykningar.

Inga kommentarer: